🇪🇸 Pico de TEIDE – kanárská sopka, nejvyšší vrchol Španělska na Tenerife

Místo nočního plánu super výstup ve slunečný den a sestup při stmívání a déle.

3 718 m n. m., to je moje zatím nejvyšší kóta, nejvyšší hora Španělského království (byť jsou Kanáry mimo kontinent Evropy, tam je to Mulhacén), 3.největší sopka na světě a k tomu výlet po jižní části Tenerife 27/11 NE – 01/12 CT

V neděli ráno jsem nasedl do flixbusu směr Vídeň. Z autobusáku jsem se prošel na zastávku StMarx klasika linka S7 a už si to metu na letiště. Na Tenerife jsme přistáli podle plánu odpoledne a valil jsem si to na ubytko do Costa Adeje. Nakonec jsem se rozhodnul, že přespím, další den se pokusím dostat na vrchol Teide a zbytek pobytu budu u moře.

Počasí vyšlo parádně. Přelom listopad-prosince, krásně teplo, slunečno, azurko. Pomohlo to i mému výšlapu. Druhý den po probuzení jsem dal snídani a autobusem Titsa jsem se přiblížil do jedné z vesnic. Opustil jsem jej o něco dřív, abych si trasu natáhl o pár km, měl jsem totiž čas do odpoledne do 17h, níže vysvětlím proč.

Po pár hodinách jsem dorazil na místo odkud se vychází klasicky. Montagna Blanca. Odtama jsem se vydal po pěkné stezce, podél „vajec“, kolem lávového jazyka, postupně se terén mění na kamenitý, každopádně velmi schůdná, nachystaná stezka. Věřím, že by zde neměl člověk v kondici problém.

Něco před pátou odpoledne jsem konečně kousek od stanice lanovky, za bukem, a skutečně, hlídač odchází, pro jistotu ještě přelezu skálu a obejdu stezku a pokračuji směle směr vrchol Teide. Jelikož je to sopka, jsou zde vidět sirné výpary a do žluta jsou zbarvené i kameny. V poslední pasáži jsem byl úplně sám, měl jsem pro sebe vrchol na krásných 30 minut. Pořádně jsem načerpal energii místa, slunce začalo zacházet, vytvořilo pyramidový stín hory do oceánu, takže opravdu krásné představení. Tímto jsem posunul nejvyšší výšku kde jsem byl na oněch 3715 mnm.

Musel jsem se ale vydat dolů. Čekalo mě náročných X hodin. Po cestě už začalo zatmívat a někde mezi Refugio a „vejci“ jsem si zapnul světlo. Do té doby to šlo díky jasné obloze. Počasí vyšlo úplně luxusně, v noci bych zbytečně mrznul a navíc bych viděl krajinu až při cestě dolů.

Jediná komplikace byla situace, kdy jsem vlastně slezl dolů, k horské silnici, ale cca v 10 večer asi těžko čekat velký provoz. I přesto jsem měl štěstí. Nejdřív mě vzali 2 týpci, co jeli pozorovat hvězdy. Nechtěl jsem jim v tom překážet :D, vysadili mě a šel jsem pustinou dál. Po chvíli se na mě usmálo štěstí a mladý manželský pár z Německa mě vzal až do Costa Adeje, dokonce až k ubytování. Moc jim takto na dálku děkuji 🙂

Zbytek pobytu jsem si užíval sluníčko, moře, pohodu, relax. A to v Costa Adeje a hlavně další 2 dny v El Medano, paráda, tam byl klid.

Po ostrově jezdí busy Titsa, doporučuji.

27.11. přílet, na ubytko, plán

28.11. Po – vrchol, večer dole, před půlnocí v Adeje
29.11 Ut more
30.11 St more
1.12. Ct – letim domu,
čt 1.12. 23:35 – 03:05+1 regio z nastupiste 2 vienna schw