Pobaltí 2020 – Riga a Vilnius

Na přelomu ledna a února jsem se vydal do destinace, kam jsem se vždy chtěl aspoň na pár dnů podívat, do pobaltí, kde se nachází magické trio – Lotyško, Litva a Estonsko. Vždy jsem o nich četl a snažil se zapamatovat hlavní města, až ejhle – před vypuknutím korony jsem se sem stihl vydat – respektive jen do dvou L – Lotyšska a Litvy.

Letěl jsem z Prahy, kam jsem se pohodlně z Ol svezl vlakem. Po příletu do Rigy jsem nastoupil do minibusu 322 a ten mě svezl až do centra. Využít můžete taky klasického autobusu 22. Lístek stojí 1,15 E a nejlevněji ho koupíte v automatu, nebo v síti prodejen Narvesen, která je i na letišti 🙂

V Rize jsem se objevil k večeru, pořešil jsem si ubytko v hostelu, hned v starém městě a šel se ven projít po hlavní ose kolem katedrály, radnice, k řece u hradu a kolem vítězného sloupu.

Podobné kolečko s ještě větším perimetrem jsem absolvoval i následující den a poté hurá do Vilniusu, hlavního města Litvy – busem LuxExpress z autobusáku u trhů. Cesta trvala cca 4 hodiny a zvládl jsem si po cestě pěkně odpočinout.

Ve Vilniusu je autobusové nádraží kousek od Starého města a tržiště, které jsem prolezl, koupil si ovoce a sluchátka na ulici za 2 eura :-p Poté už jsem se ocitl na kopečku, odkud byl výhled na Vilnius, který se vyznačuje velkým počtem kostelů a věžiček. Cestou z vyhlídky jsem se prošel UŽupskou republikou, což je neuznaná minirepublika, která má vlastní zákony, činitele. No úsměvné. Podpořil jsem jejich obchod a nakoupil zásoby.

Prolezl jsem následně i celé centrum, určitě útulné a příjemné. Na hlavním náměstí je pěkná katedrála s věží a na kopci starý hrad. Kousek za centrem je také hora Tří křížů, ze které je pěkný pohled, stejně tak je vidět z náměstí.

Noc strávený ve Vilniusu byla fajn, večer a druhý den jsem se sblížil s pár lidmi, pokecali jsme, pojedli a potom jsem se vrátil autobusem zpátky do Rigy. Tady jsem si vychutnal poslední fajn den a poslední noc ve stejném hostelu, kde jsem vlastně chyběl jednu noc 😀 Potom už nezbývalo než se dostavit na letiště a letět do Prahy, poté do Olomouce a hurá do postele !