Slovinsko a Rakousko RASL Oktober trip 2018

Navštívená města : Vídeň, Graz, Maribor, Celje, Ljublana, Klagenfurt

ALBUM GOOGLE PHOTOS K PODIVANI ZDE  (musim protridit)

Den 1  : Na cestu jsem se vydal z Ol v pátek nakonec po obědě a tak jsem ošidil Brno, kde jsem nakonec jen projel a koupil si hned návazný bus do Vídně. 1.změna xD Zde jsem byl podruhé, ale tentokrát na večerní exkurzi. Navštívil jsem Pratr, kde to žilo, centrum, st.Stepana, Hofburg, Muzejni náměstí, Parlament, radnici, staré město.
Nově jsem navštívil národní Stadion Ernsta Happela, takže spoko xD
Pak už je to z centra co by Mozartovýma koulema dohodil na Karlsplatz, odkud mi jel další spoj, tentokrát do 2. největšího města země- Grazu. 🇦🇹

Den 2 : Graz

V Grazu jsem přespal, ráno se pěkně hodil do gala a vyrazil jsem. Nutno podotknout, že tento den vyšlo krásné počasí se vším všudy, sice říjen, ale bylo jak v létě. To se to pak cestuje 🙂 Popravdě jsem vůbec nespěchal, věděl jsem, že město obejít stihnu a na vršku nad městem u hodinové věže jsem se půl dne slunil a odpočíval. V Grazu jsem nevynechal žádnou známou věc a moc se mi tady líbilo, více fotek, památek a popisku tohoto města bude samostatně. Ve zkratce vrch Schlossberg – horský park s věžemi, divadlem, zbytky hradu, parky, altánky, výhledy, zeleň, dole ve městě futurustická budova Dům umění co vypadá jako nějaké ufo chobotnice s přísavkami :D, zemský dům, radnice, náměstí, katedrála, uličky, řeka Mur, na mostu přes ni opět pěkný výhled. Jelikož mi zbyl nějaký čas, zavítal jsem ještě k zámku Ederberg a jeho parku už při svitu pochodní. Poté už jsem směřoval na poměrně vzdálené autobusové nádražíčko Graz Webbling. Do Grazu jsem ale přijel na Girardgase, což bylo v centru. Z Webblingu už jsem jel do dalšího premiérového státu – Slovinska a opět do druhého největšího města –  Mariboru

Slovní zásoba Slovinsko

Hvala, dober dan, dobrodosli, zdravo, a, lep dan, prosim, oprostite, dovoljen = s dovolenim, tako, chau

Den 3 : Maribor

Druhé největší a přesto útulné a kompaktní městečko Maribor mě přivítalo taky pěkným počasím a i když přes den chvilinku sprchlo, spíš to bylo osvěžující. V Mariboru se toho dá podniknout dost, avšak den nám bude stačit. Jako první jsem došel na náměstí k hradu a prošel si jej s uličkami kolem. Zde jsem si taky nakoupil a batohem třísknul tak 5 slovinců 😀

Abych nezapomněl, je tady strašně kaštanů a na námku s nimi mají i stánek. Po exkurzi po Starém měste jsem se vydal do přírody na piknik. Toulal jsem se až k okrajové oblasti Tři rybníky a za kopcem směrem nahoru kolem vinné révy, k Pyramidě, což je vrcholek s pozůstatkem původního hradu a kostelíčkem. tyčící se nad městem. Podél řeky Drávy jsem pak obešel oba břehy a na vlastní oči jsem viděl nejstarší, stále rostoucí, exemplář vinné revy na světe. Obepíná se kolem domu na nábřeží.

Poté jsem si šel dát kávu a nachystat se na přejezd do Ljublně. Už během dne mi bylo jasné, že Maribor je dost malý na celý den a že autobus v 10 večer do hl.města je dost pozdě a zbytečný. Proto jsem chviličku pěkně pohledal a vzal v potaz všechny možnosti a rozhodl jsem se, že zruším autobus a za cca 10 euro pojedu vlakem 🙂 Tak jsem si vyzkoušel v dalším státě i tuto dopravu. Byla to pohodička a dokonce s přestupem –>

CELJE

Zde jsem měl nějakou hodinku a už se pomalu stmívalo. Proto jsem vynechal na kopci se tyčící hrad, který je největší ve Slovinsku, velká chyba, kterou musím napravit 😀 Ve městě jsem se prošel hlavní tepnou, zrovna byl den deštníků, dostal jsem se na námko a potom jsem spokojeně valil stejnou cestou zpátky.. Nastoupil jsem na spoj do Ljublani a hurá do dalšího hlavního města mojí kariéry, oh yes 😀

4.den LJUBLANA

Krásné hlavní město Slovinska se mi moc moc líbilo 🙂 tak jak jsem si ho představoval a zároveň dostatečně kompaktní. Najdete zde vše, co by vás mohlo napadnout. Směrem od nádraží, kde zastavují jak vlaky, tak autousy, jsem se dal hlavní ulicí směrem k historickému centru. Tak jsem došel až k Trojmostí, což je taková hlavní tepna města, přes říčku Ljublanku.Hrad na kopci, ozubená lanovka k němu hned z centra, krásný park, zeleň všude (Lublaň dokonce byla oceněna Zeleným městem), památky, budovy, mosty, kanály, nábřežní promenády, dračí most, vodníkův trh, no co k tomu dodat ? Paráda, super město, paráda vyžití. Až budu mít vytříděné fotky, rozepíšu více památek. Slovinsko doporučuji.

5.den Klagenfurt a domů

Z Ljublane jsem odjížděl už kolem městečka a jezera Bled k rakouským hranicím a po kontrole v autobuse 😀 jsme pokračovali dále k Worthersee a městu Klagenfurt. Celé staré město jsem prošel, všechno jsem si prohlédl a zdokumentoval, škoda, že za tmavého počasí.